A variety of medicinal tablets in blister pack.

10 reguł diety, która działa jak leki wzmacniające organizm

Czujesz zmęczenie? Przyczyny mogą tkwić w nieodpowiednim sposobie żywienia. Poznaj zasady jadłospisu, który wzmacnia organizm i dodaje energii.

Wybieraj wartościowe jedzenie

Postaw na naturalne, jak najmniej przetworzone pokarmy. Sięgaj po produkty pełnoziarniste zamiast krakersów z pudełka i całe owoce w miejsce soków czy owocowych batoników. Stracisz na wadze i poczujesz przypływ sił witalnych!

Kontroluj wielkość porcji

Zbyt obfite posiłki wywołują uczucie senności, ponieważ energia zużywana jest na trawienie. Dodatkowo pokarmy bogate w proste węglowodany, np. biały chleb czy makaron, powodują gwałtowny wzrost cukru we krwi. Częstsze spożywanie mniejszych dań pomoże ci regulować poziom cukru, wpłynie też na stopniowe uwalnianie energii zamiast jednego dużego skoku.

Postaw na węglowodany złożone

Zamień biały makaron i ryż na ciemny. Spróbuj używać mąki razowej jako alternatywy dla białej i wykorzystuj w kuchni sycące rośliny strączkowe. Dieta bogata w produkty pełnoziarniste, strączki, orzechy i nasiona wpłynie na twoje zdrowie i energię. Ogranicz natomiast ciastka, słodycze, białą mąkę i cukier stołowy.

Nie pomijaj śniadań

Zdrowe śniadanie, zawierające węglowodany złożone i białko, zapewni ci energię oraz pobudzi twój metabolizm. Może także wpłynąć na zmniejszenie apetytu i lepsze wybory żywieniowe w dalszej części dnia.

Jedz sezonowo

Sekret energetycznego jedzenia, zdaniem wielu dietetyków? Jeść lokalnie i sezonowo! Produkty zbierane niedługo przed zakupem mają więcej składników odżywczych.

Daj szansę mrożonkom

Poza sezonem, warto postawić na mrożonki. One również mogą być dobrym źródłem energetyzujących i wzmacniających składników odżywczych. Sięgaj np. po owoce bez dodatków.

Nie rezygnuj z tłuszczu

By zapewnić sobie energię, nie odstawiaj tłuszczu. Częściej wybieraj tłuszcze nienasycone. Są zawarte w roślinach i rybach.

Ogranicz kofeinę

To prawda, że picie kawy i herbaty wiąże się z korzyściami zdrowotnymi. Jednak w przypadku osłabienia i wyczerpania, lepiej je ograniczyć. Kolejną energetyczną pułapką jest nadmierne spożywanie alkoholu.

Sięgaj po różnorodne owoce i warzywa

Jedz rozmaite owoce i warzywa. Codzienny wybór banana na śniadanie, ogranicza spożycie składników odżywczych i może powodować uczucie osłabienia.

Pamiętaj o witaminach z grupy B

Witaminy z grupy B odgrywają rolę w przekształcaniu jedzenia w energię. Ich niedobór skutkuje m.in. zmęczeniem i osłabieniem organizmu. Upewnij się, że twoja dieta zawiera ich odpowiednią dawkę. Znajdziesz je w produktach z pełnego ziarna, mięsie, rybach, owocach i warzywach. Zawierają je również leki wzmacniające organizm, które kupisz w aptece bez recepty.

Więcej na: http://vitabuerlecithin.pl/lek-na-wzmocnienie-organizmu/