Adorable child dressed as doctor playing with toy over white

6 sposobów na wzmocnienie odporności dziecka

Ciągłe przeziębienia, nawracające infekcje, dolegliwości żołądkowe, katar, kaszel, gorączka. Większość rodziców uznaje, że to normalna część życia ich pociech. Jednak nie wszystkie dzieci chorują równie często. Czy mamy wpływ na częstotliwość pojawiania się takich dolegliwości? Odpowiedź jest jak najbardziej twierdząca.

1.Wszystko zaczyna się od diety     

Układ odpornościowy dziecka może być osłabiony, jeśli cały czas bombardowany jest sztucznymi dodatkami zawartymi w pożywieniu, konserwantami i cukrem. Dlatego też zaleca się, by dzieci jadły dużo świeżych owoców i warzyw, nasion, orzechów, a także jajek i mięsa. Jeśli spożywanie niektórych produktów jest niemożliwe (alergie, nietolerancje), multiwitamina dla dzieci będzie stanowiła doskonałe uzupełnienie ewentualnych niedoborów żywieniowych.

jogurty2. “Dobre” bakterie

W naszych jelitach znajdują się przyjazne dla naszego organizmu bakterie, które osłaniają układ pokarmowy, wspomagają trawienie i usuwanie toksyn oraz stanowią barierę przed atakiem bakterii i wirusów. Jeśli równowaga flory bakteryjnej zostanie zakłócona, w efekcie organizm dziecka nie będzie w stanie skutecznie bronić się przed drobnoustrojami chorobotwórczymi. Rozwiązaniem w takim przypadku są suplementy zawierające żywe kultury bakterii, a także leki na odporność dla dzieci.

3.Zadbaj o spokój dziecka

Organizm dziecka reaguje na stres tak samo, jak organizm dorosłych – zwiększoną produkcją adrenaliny i kortyzolu. Jeśli wysoki poziom tych hormonów utrzymuje się przez dłuższy czas, układ odpornościowy dziecka ulega osłabieniu. Dziecko powinno mieć dużo czasu na zabawę i odpoczynek, aby jego organizm mógł zbierać siły.

śpiące dziecko4.Dobroczynny sen

W zależności od wieku, dzieci potrzebują od 10 do 14 godzin snu na dobę. Warto wiedzieć, że wydzielanie melatoniny (hormonu snu) w organizmie odbywa się w ciemności. Ponadto, badania wykazują, że urządzenia elektroniczne emitują częstotliwość elektromagnetyczną, która może wpływać niekorzystnie na jakość snu. Najlepszy sen zapewnimy więc dziecku w ciemnym pokoju, w którym nie ma urządzeń elektronicznych lub przynajmniej są one wyłączone.

5.Gorączka pomaga zwalczyć infekcje

Podwyższona temperatura ciała świadczy o odpowiedzi organizmu dziecka na infekcję. Lekarze zalecają, by schładzać organizm dopiero przy 38ºC. Oczywiście, w przypadku gorączki zawsze najlepiej skontaktować się z lekarzem, by wykluczyć poważną chorobę.

6.Lek na wzmocnienie odporności

Jeśli stosujemy wszelkie sposoby, by wzmacniać odporność swojej pociechy, a dziecko mimo to często choruje, być może cierpi na niedobór składników odżywczych, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Warto wówczas zaopatrzyć się w suplementy wzmacniające odporność u dzieci. Nie powinno w nim zabraknąć witamin z grupy B, witaminy D, witaminy C i wapnia.