Leki na poprawę koncentracji – co robić dla lepszego skupienia

Problemy z koncentracją są obecnie częstym problemem. Jak zwiększyć skupienie podczas pracy biurowej czy nauki? Poznaj proste metody!

Wyłącz Internet i smartfona

Nadużywanie Internetu, smartfonów i mediów społecznościowych to częsta przyczyna spadku koncentracji. Dlaczego? Po pierwsze zabierają czas, w którym nasz mózg mógłby odpoczywać. Po drugie –  rozpraszają uwagę. Jeśli chcesz się skupić, wycisz telefon i – jeśli to tylko możliwe – wyłącz Internet.

Zmniejsz zgiełk

Hałas również obniża koncentrację. Ogranicz go. Jeżeli wydajniej pracujesz i uczysz się przy muzyce, nastaw coś spokojnego. Wyłącz telewizor. Wybierz do pracy jedno miejsce, które sprzyja skupieniu.

Dziel zadania

Podziel pracę na mniejsze zadania, które można wykonać w krótkim czasie. Wykonuj te małe podzadania po kolei. Skoncentruj się na jednym naraz. Wymyśl kilka własnych wskazówek, które pomogą ci się skupić w momentach rozproszenia, np. „skoncentruj się” czy „wracaj do pracy”.

Rób przerwy

Gdy wykonasz zadanie lub gdy czujesz, że twoja koncentracja się zmniejsza, zrób przerwę. Powinna ona trwać około 10-15 minut. Przerwy mają duże znaczenie, ponieważ nasz mózg potrzebuje odpoczynku, aby zarejestrować informacje w pamięci długoterminowej.

Wykorzystuj najlepszy czas

Określaj z wyprzedzeniem czas, jaki poświęcisz konkretnemu zadaniu. Początkowo okresy te mogą być krótsze. Kiedy się uczysz, ustalaj liczbę rozdziałów i stron, które przeczytasz w trakcie jednej sesji. Wykorzystaj czas szczytowej czujności do wykonywania trudnych lub mniej interesujących obowiązków.

Śpij dobrze

Z powodu nieregularnego snu nie jesteśmy w stanie odpowiednio się zrelaksować. Wpływa to na zmniejszenie koncentracji. Dlatego zadbaj o ilość i jakość snu.

Odciąż myśli

Staraj się podchodzić do każdego zadania z pozytywnym nastawieniem. Jeśli przyczyną twojej dekoncentracji są inne wyzwania lub problemy, zapisz je na liście „do zrobienia” lub wykonaj mały krok, aby sobie z nimi poradzić. Następnie wróć do skupienia się na właściwym zadaniu.

Jedz zdrowo

W przypadku problemów z koncentracją, zadbaj również o odpowiednią dietę. Sięgaj po „żywność dla mózgu”, czyli płatki owsiane, owoce jagodowe, szpinak, jajka, buraki, tłuste ryby morskie, banany, ciemną czekoladę, zieloną herbatę i wodę. Kolejne leki na poprawę koncentracji to odstawienie używek i aktywność fizyczna.

Uwaga!

Spadek koncentracji może być również wynikiem choroby, która wymaga zdiagnozowania i terapii. W przypadku poważnych problemów ze skupieniem uwagi, należy skonsultować się z lekarzem.

Więcej na:  http://vitabuerlecithin.pl/lek-na-pamiec-i-koncentracje/