abdominal-pain-2821941_640

Naturalne sposoby zapobiegania problemom trawiennym

Wydaje się, że w dzisiejszych czasach problemy trawienne nie muszą być uciążliwe, wszak wystarczy połknąć niewielką tabletkę, by szybko poczuć ulgę. Prawdą jest, że w aptece znaleźć można wiele środków na zgagę, ból żołądka czy wzdęcia, warto jednak pamiętać, że wszystkie leki mają wpływ na organizm. Korzystniej będzie więc starać się zapobiegać tego rodzaju problemom, a po farmaceutyki sięgać dopiero wtedy, gdy jest to niezbędne.

 Działania profilaktyczne

 Kluczowe znaczenie dla zachowania dobrego samopoczucia i komfortu trawiennego mają oczywiście spożywane pokarmy. Najlepiej więc byłoby jadać lekko i zdrowo. Oczywiście, od czasu do czasu można pozwolić sobie na ulubione, cięższe potrawy, trzeba tylko pamiętać o pewnych ważnych kwestiach. Pozwoli to zapobiec uciążliwym problemom trawiennym i zachować komfort nawet po obfitym posiłku. Przede wszystkim trzeba pamiętać, by jadać regularnie oraz nie pomijać żadnego z posiłków, gdyż pozwala to zachować właściwe tempo trawienia. Dzięki temu nie pojawią się na przykład kłopotliwe wzdęcia, uczucie ciężkości i pełności, a także nadkwaśność, która jest wynikiem wzmożonej produkcji soków żołądkowych. Ważna jest też sama technika jedzenia. Chodzi tu nie tylko o dokładne przeżuwanie pokarmów (a więc odpada jedzenie w pośpiechu), które pozwala rozpocząć trawienie już w momencie jedzenia. Przyczyną wzdęć i odbijania jest też połykanie powietrza podczas jedzenia – wbrew pozorom, jest to problem dotyczących nie tylko niemowląt karmionych butelką! Gdy więc ma się tendencje do wzdęć, trzeba sprawdzić, czy przyczyną tego problemu nie jest właśnie powietrze dostające się do jelit.

Zioła – pomoc od natury

Znakomitym remedium na praktycznie wszystkie problemy trawienne (w pewnym stopniu wyjątkiem jest zgaga) są zioła. Pewnie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak świetnie na trawienie wpływa na przykład herbatka z rumianku, kopru włoskiego czy napar z dziurawca, ale na tym nie koniec. Pomóc mogą też zioła dodawane do pokarmów, które usprawniają działanie układu pokarmowego i przyspieszają trawienie. Zamiast więc przyprawiać pikantnie potrawy, co wywołuje zwłaszcza zgagę, warto używać jak najwięcej ziół. Pomocne są między innymi bazylia, estragon, natka pietruszki, mięta czy cząber. Znakomicie na trawienie wpływa też majeranek – nie bez powodu jest nieodzownym elementem tłustych potraw, typowych dla polskiej kuchni. Przyprawione w ten sposób potrawy są smaczniejsze i bardziej aromatyczne, a także są łatwiej trawione i nie wywołują problemów ze strony układu pokarmowego.

Czytaj więcej o zgadze i jej zapobieganiu na stronie Controloc Control.

AAAA regułka CC