przekąski dla dzieci

Przekąski zwiększające odporność u dzieci

Czy to możliwe, by przekąski, które podajemy dzieciom na co dzień, mogły uchronić je przed chorobami? Okazuje się, że tak. Jeśli odpowiednio je dobierzemy, możemy wpłynąć na wzmocnienie układu odpornościowego, a tym samym, zapobiec chorobom. Działają wówczas jak naturalny lek na odporność dla dzieci.

nabiał dla dzieciJogurt i kefir

Jogurt i kefir zawierają przyjazne dla organizmu bakterie zwane probiotykami. Żyją one w jelitach i wspierają procesy trawienne. Są również ważnym ogniwem w obronie przed szkodliwymi wirusami i bakteriami, które mogą zaatakować organizm. Oba te produkty warto podawać dzieciom zwłaszcza po przebytej antybiotykoterapii, która niszczy florę bakteryjną jelit.

Orzechy włoskie

Orzechy włoskie to bogate źródło kwasów tłuszczowych omega – 3, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, a między innymi pomagają zwalczać choroby. Jeśli z jakichś przyczyn dziecko nie może jeść orzechów czy ryb (które również zawierają dużą ilość kwasów omega – 3), warto wesprzeć organizm dziecka, podając mu lek na wzmocnienie odporności z zawartością tego składnika, na przykład tran.

owoce dla dziecOwoce i warzywa

Dla wzmocnienia układu odpornościowego dziecko powinno spożywać duże ilości warzyw i owoców, szczególnie tych, które zawierają witaminę C. Są to na przykład cytrusy, truskawki, papryka, brokuły czy słodkie ziemniaki. W okresach, gdy trudno o świeże owoce i warzywa, dobrym sposobem na zapobieganie niedoborom witamin jest podawanie suplementów diety, takich jak multiwitamina dla dzieci.

Chude mięso

Choć może to wydawać się zaskakujące, przekąska w postaci wieprzowiny czy wołowiny może wesprzeć układ odpornościowy dziecka. Mięso zawiera białko, które daje nam siłę i witalność. Ponadto, stanowi też źródło cynku, wspomagającego białe krwinki w zwalczaniu infekcji. Wystarczy wrzucić do śniadaniówki pokrojone w kawałki mięso – najlepiej gotowane lub suszone.

O czym jeszcze warto wiedzieć?

Nie warto podążać za modą i wydawać dużych sum na „działające cuda” owoce czy warzywa pochodzące z drugiego końca świata. Lepiej podawać dziecku świeże produkty hodowane w lokalnych gospodarstwach. Dbajmy też o odpowiednią ilość pożywienia. O ile jedno jabłko jest znakomitą przekąską, to już dwa czy trzy zjedzone naraz – niekoniecznie. Niestety, żaden pokarm nie wyleczy ani nie zapobiegnie chorobom. Jeśli robimy wszystko, co w naszej mocy, dbamy o zdrową dietę i podajemy leki na odporność dla dzieci, a nasze pociechy mimo to chorują, nie znaczy to, że coś robimy źle. To po prostu normalna kolej życia.