fotolia_90428636_subscription_monthly_m-385x320

Układ odpornościowy: Podpowiadamy, jak każdego dnia dbać o odporność swoją i malucha

Za nami pierwsze dni jesieni, słońce towarzyszy nam coraz krócej, a temperatury z dnia na dzień stają się niższe. Nic dziwnego, że wokół coraz więcej mówi się o odporności – przed nami czas przeziębień i gryp, przed którymi warto zabezpieczyć się wszelkimi możliwymi sposobami. Choć dbałość o zdrowy organizm powinna trwać przez okrągły rok podpowiadamy, jak dbać o układ odpornościowy swój i dziecka.

Przede wszystkim zdrowa dieta!

zroznicowana-dieta-bialkowaZarówno dorośli, jak i dzieci powinni dostarczać sobie każdego dnia wszystkie niezbędne witaminy i składniki mineralne, które wspomagają pracę organizmu. Silne i dobrze odżywione ciało lepiej radzi sobie z bakteriami, które w zimie atakują nasz organizm. Unikajmy pustych kalorii, nadmiaru soli i cukru – starajmy się, aby każdy posiłek dawał organizmowi maksymalnie dużo dobrego. Warzywa, owoce, białko, orzechy i pestki, zdrowe węglowodany – to podstawa żywienia.

cwiczenia-pilates-dla-zaawansowanych_3380370Dbajmy o odpowiednią dawkę ruchu

Aktywność fizyczna sprawia, że krew krąży szybciej i dostarcza całemu organizmowi niezbędnych składników mineralnych, a przy okazji oczyszcza ciało. Spójrzmy tylko na nasze dzieci – ruch jest dla nich tak naturalny. Jako dorośli eliminujemy coraz bardziej ten aspekt naszego życia. Tymczasem brak wysiłku to dla organizmu ogromny stres. Ćwiczmy więc z dziećmi i nie strońmy od wspólnych spacerów.

Nie chuchaj na zimne!

Temat hartowania organizmu budzi wiele kontrowersji. Nie doradzamy Ci unikania szczepionek, ani kąpieli dziecka w lodowatej wodzie. Jednak zbyt ciepłe ubieranie czy narzucenie zbyt sterylnych warunków sprawia, że układ odpornościowy po prostu nie ma szans, aby się wyćwiczyć. My, tak jak i nasze dziecko, musimy mieć kontakt z mrozem, śniegiem czy deszczem – nie w nadmierny sposób, ale zdrowa równowaga hartuje nasz organizm i zmniejsza ryzyko przeziębień.

rozgrzewajace-dzialanie-imbiru_348802Rozgrzewające dania

W zimie naturalną potrzebą jest ogrzewanie organizmu – także od wewnątrz. Zrezygnuj z zimnych napojów gazowanych i lodów, a swojej rodzinie serwuj gorące i pożywne zupy, ciepłe dania, dużo gorących napojów, takich jak herbata czy kakao. To naturalne wsparcie dla organizmu. W zimie powinniśmy spożywać minimum jeden ciepły posiłek dziennie.

 

  • Cześć, to jest komentarz.
    Aby zapoznać się z moderowaniem, edycją i usuwaniem komentarzy, należy odwiedzić ekran Komentarze w kokpicie.
    Awatary komentujących pochodzą z Gravatara.