Witamina-D

Witamina D3 niezbędna dla zachowania odporności

Kiedy mówi się o konieczności wzmacniania odporności, zwłaszcza jesienią i zimą, co ma ustrzec przed infekcjami, zwykle wskazuje się na zasadność suplementacji witaminy C. Faktycznie substancja ta ma duże znaczenie dla właściwego funkcjonowania układu odpornościowego, ale nie tylko ona bierze udział w budowaniu odporności. Prócz innych substancji, takich jak cynk i żelazo, ważna jest też witamina D3.

Gdzie można znaleźć witaminę D3?

 

Witamina D3 jest wyjątkowa pod tym względem, że pewne jej ilości organizm może wytwarzać sam, wystarczy tylko stworzyć mu sprzyjające warunki. Jakie? Należy zadbać o ekspozycję na słońce w letnie, pogodne dni, najlepiej w godzinach 10-15, odsłaniając przynajmniej nogi i przedramiona. Ważne jest przy tym, by nie stosować w tym czasie na skórę kremów ochronnych z filtrem, gdyż wówczas proces syntezy skórnej, czyli wytwarzania witaminy D3 pod wpływem promieni słońca, nie może zachodzić. Inne źródła witaminy D to pokarmy, ale niestety nie jest ich dużo. Substancję tę można znaleźć między innymi w rybach morskich, w mleku, jajach, a także – w Polsce – w margarynach do smarowania pieczywa, gdyż są one celowo wzbogacane o tę substancję. Duże ilości witaminy D3 zawiera także tran, stąd zalecenie, by podawać go dzieciom, które potrzebują wzmocnienia odporności. Jeśli jednak naturalne sposoby dostarczania witaminy nie są możliwe, konieczne jest sięgnięcie po suplement diety.

 

Suplementacja ważna zwłaszcza jesienią i zimą

 

Silna odporność ważna jest zwłaszcza jesienią i zimą, gdyż wówczas, ze względu na chłód oraz wszechobecne zarazki, łatwiej jest zapaść na przeziębienie i grypę. W miesiącach od września do kwietnia suplementacja witaminy D3 z punktu widzenia budowania odporności jest więc bardzo wskazana. Dotyczy to wszystkich osób, nie tylko dzieci czy osób starszych, gdyż każdy potrzebuje tego składnika, nie tylko zresztą do budowania silnej odporności. Dobrze będzie przy tym sięgnąć po wysokiej jakości preparat, zawierający rekomendowaną dawkę witaminy D3, którego przyjmowanie pokryje dzienne zapotrzebowanie organizmu na ten składnik.

 

Więcej informacji na temat witaminy D uzyskasz pod adresem : http://www.vitrumd3.pl/