dietaq-bogata-w-wapn

Suplementacja wapnia – potrzebna czy nie?

Suplementy mają być tylko uzupełnieniem diety, gdy z jakichś powodów nie pokrywa ona w pełni zapotrzebowania na konkretne składniki. Nie można zastępować nimi zdrowej diety i nie ma potrzeby stosowania ich jeśli dba się o urozmaicone posiłki, bogate w potrzebne organizmowi składniki. A jak to jest z wapniem?

wartosci-witamina-d

Jak dostarczać sobie witaminę D?

Nikt nie ma wątpliwości co do tego, że witaminy są bardzo ważne dla zdrowia, jednak o ich roli i dostarczaniu w odpowiednich ilościach do organizmu często zapominamy. Przykładem jest tu witamina D. Konieczne jest zadbanie o jej odpowiednią podaż, zwłaszcza, że trzeba mieć na uwadze, że wcale nie jest to łatwe. Inne witaminy można przyjmować […]

zdrowe-silne-zeby-witamina-d

Witamina D dla mocnych kości i zębów

Wiadomo, że witamina D ma ogromny wpływ na mocne kości, co ważne jest przede wszystkim w okresie dzieciństwa, gdy tworzy się kościec i u osób w podeszłym wieku, głównie u kobiet po menopauzie, gdy masa kości spada. Warto pamiętać, że te same materiały budulcowe, które tworzą kości, są również budulcem zębów.

Odwodnienie i jego wpływ na nasz organizm

Troska o odpowiedni poziom nawodnienia organizmu jest niezwykle istotna. Woda i elektrolity są bowiem niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała, a już nawet niewielkie odwodnienie niesie za sobą niekorzystne dla zdrowia skutki. Zobaczmy, jak niedobór płynów może wpłynąć na nasz organizm.

skutki-zbyt-niskiej-podazy-wapnia

Skutki zbyt niskiej podaży wapnia

Wiele osób bagatelizuje konieczność odpowiedniej podaży wapnia w diecie. Jest to spowodowane niewiedzą, ponieważ zwykle wydaje się, że wapń jest ważny tylko dla dzieci, które są w fazie wzrostu. Nie jest to prawdą. Wapń potrzebny jest każdemu.

jak-dbac-o-odpornosc-latem

Idzie lato, czas zadbać o odporność

Latem mało kto myśli o infekcjach, gdyż okresem dla nich zarezerwowanym jest głównie jesień i zima. Warto jednak pamiętać o tym, że działania podjęte w okresie letnim mogą sprawić, że nabyta odporność uchroni przed przykrymi skutkami infekcji wtedy, gdy już błogie letnie dni przeminą.

slonce-witamina-d

Jak korzystać ze słońca, by kumulować witaminę D3?

Lato to pora roku przyjemna i korzystna z wielu powodów. Jest to także czas, gdy można przestać martwić się o poziom witaminy D w organizmie oraz odstawić stosowane zimą suplementy z tą substancją. Będzie to jednak możliwe tylko wtedy, jeśli będzie się w odpowiedni sposób korzystać ze słońca. Wbrew pozorom, synteza skórna witaminy D3 nie […]