Dieta wzmacniająca odporność u dziecka

Zdrowa i zróżnicowana dieta to najlepszy sposób na większą odporność dla całej rodziny. Aż 70% komórek układu odpornościowego znajduje się w układzie pokarmowym. Często zapominamy, że jedzenie nie jest tylko codzienną przyjemnością, ale przede wszystkim paliwem, z którego zbudowane są wszystkie komórki naszego organizmu. Jeśli paliwo jest złej jakości, nic w tym dziwnego, że komórki pracują gorzej, a potem szwankują.

Odporność u dzieci

System odpornościowy dziecka rozwija się już w trakcie ciąży, dlatego ważne jest, aby przyszła mama dbała o pełnowartościowe posiłki. Później mleko mamy zawiera wszystko, co dziecko potrzebuje na odporność. Mamy na nią więc wpływ przez cały czas – najpierw podczas ciąży, następnie przez czas karmienia, aż do różnorodnych i zdrowych posiłków przez całe przyszłe życie naszego malucha.

24885292_m-665x309Prawidłowa dieta u dziecka

Zdrowa dieta dzieci niewiele różni się od tej dla dorosłych – trzeba jedynie pamiętać o wielkości porcji. Ważne, aby nie dawać się buntowi dziecka na widok zieleniny. Wielu rodziców rezygnuje przez to z warzyw na rzecz mięsa i przetworzonych produktów, a to ogromny błąd. W diecie dziecka nie powinno być również nadmiernej ilości soli, słodkich napojów, podjadania między posiłkami, słodyczy, braku śniadania. Warto również pamiętać o różnorodności – nawet najzdrowszy zestaw, spożywany w dzień w dzień, nie przyniesie dobrych rezultatów.

zdrowe-nawykiZdrowe nawyki

Dobry przykład dla dziecka rodzice powinni dawać na każdym polu. Jak przekonać dziecko do sałatki, skoro tata powtarza, że w diecie najważniejsze jest mięso? Jeśli każdy sukces dziecka i wspólny wieczór okraszony jest słodyczami i i innymi, niezdrowymi posiłkami, uczymy podopiecznego nieprawidłowego stosunku do jedzenia . Podobnie, jeśli w kuchni używamy nadmiaru soli i cukru – potem inne rzeczy mogą dziecku nie smakować. To prosta droga do problemów żywieniowych (a co za tym idzie, również zdrowotnych) w przyszłości.