wzmacnianie odporności

Jak naturalnie wspierać odporność dzieci i całej rodziny?

Może się wydawać, że w dobie szeroko dostępnych suplementów diety nie  trudno zadbać o właściwą odporność, wystarczy odpowiedni specyfik. Jednak nawet najlepszy suplement nie może równać się z tym, co daje nam sama natura. Warto więc najpierw skorzystać z naturalnych sposobów wspierania organizmu, a dopiero potem sięgnąć po dobry suplement.

Kluczowe znaczenie ma dieta

Idea podawania suplementów diety opiera się na uzupełnianiu w organizmie tych składników, które powinno otrzymywać się w ramach zdrowej diety. Rzecz jasna nie zawsze jest to możliwe w pełni, na przykład jeśli chodzi o witaminę D, jednak większość takich składników jak witamina K, żelazo, cynk czy magnez powinna pochodzić z pokarmów. Warto też włączyć do diety składniki o właściwościach antyoksydacyjnych, lub znane ze wspierania odporności. Są to między innymi cebula, czosnek, dzika róża, czarny bez czy rozgrzewający imbir. Niezbędne są też świeże owoce i warzywa sezonowe, które są bogactwem witamin, a jesienią i zimą – kiszonki. Słodycze zaś, powinny być zastępowane miodem.

Odpowiednie nawodnienie organizmu

Często zapomina się o tym, że picie odpowiednich ilości płynów jest bardzo ważne. Nie powinny to być przy tym słodzone kolorowe napoje (nawet niektóre soki posiadają dodatek cukru!), a najlepsza będzie woda, oczywiście niegazowana. Wskazane są też pić herbatki, na przykład owocowe czy ziołowe, jednak pewna ilość wody mineralnej jest niezbędna, właśnie ze względu na obecność w niej cennych minerałów.

Właściwy tryb życia

Każdego dnia powinniśmy spędzać minimum godzinę na dworze, chociażby spacerując czy uprawiając sport. Dotyczy to szczególnie dzieci, które chcą bawić się bez względu na pogodę. Ważny jest zarówno kontakt ze świeżym powietrzem, jak i ruch, który zwiększa wydolność i sprawność organizmu, znacząco poprawiając odporność. Nawet kiedy pogoda nie sprzyja, nie powinno to zatrzymywać nas w domu, trzeba tylko pamiętać o ubiorze dostosowanym do warunków atmosferycznych.

Niezwykle istotny jest też wypoczynek i sen, w dodatku w regularnych godzinach. Dziecko musi spać odpowiednią ilość godzin. W przypadku starszych dzieci rodzice powinni kontrolować, czy pociecha nie przeznacza godzin nocnych nie na wypoczynek, ale na korzystanie z telefonu czy komputera. Niewyspany organizm dzieci jak i dorosłych jest bowiem dużo bardziej podatny na wpływ patogenów.

Suplementacja diety tranem

Jest to znakomity sposób na naturalne uzupełnienie diety w składniki takie jak kwasy tłuszczowe omega 3 oraz witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, takie jak witamina A i D. Tran to znakomity produkt dla całej rodziny.