Jak poprawić odporność i uchronić się przed grypą

Szczególnie w okresie jesienno-zimowym jesteśmy o wiele bardziej podatni na grypę. Wówczas należy szczególnie o siebie zadbać, by pozostać w dobrej kondycji przez całą zimę. Oprócz corocznych szczepień i leków wspomagających organizm istnieją również naturalne i bardzo proste sposobny na uniknięcie grypy.

Zadbaj o układ odpornościowy

Organizm potrafi się dobrze bronić dzięki naturalnej ochronie przeciwko wirusom. Mowa oczywiście o układzie odpornościowym. W śledzionie, grasicy, jelitach, migdałkach i węzłach chłonnych produkowane są białe ciałka krwi, czyli leukocyty, które mają za zadanie zwalczanie wirusów i bakterii. Dlatego tak ważne jest wsparcie organizmu, kiedy w powietrzu krąży wirus grypy. O dobrą odporność warto zadbać przed sezonem grypowym. W jaki sposób podnieść odporność organizmu?

oczyszczanie organizmu 7

Aktywność fizyczna

Nie od dziś wiadomo, że ruch dostosowany do możliwości organizmu może zdziałać cuda. Znakomicie hartuje podczas sezonu zimowego. Regularny wysiłek pomaga obniżyć hormony stresu, które negatywnie działają na nasz organizm – osoby zestresowane, o siedzącym trybie życia częściej zapadają na choroby. Podczas ćwiczeń zwiększa się aktywność wszystkich komórek układu odpornościowego, krew szybciej krąży i dotlenia organizm. Warto włączyć aktywność fizyczną 3 razy w tygodniu po pół godziny, by uniknąć przeforsowania organizmu osoby początkującej.

zdrowie4

Dobra dieta

Ważne jest by dostarczać organizmowi wszystkich ważnych składników odżywczych, które budują naszą odporność. Do codziennej diety należy wprowadzić świeże warzywa, owoce, produkty z mąki pełnoziarnistej oraz chude mięso.  Naturalnymi antybiotykami są oczywiście czosnek i cebula, które jedzone regularnie z pewnością wzmocnią naszą odporność. Zimą warto postawić na produkty rozgrzewające w postaci ciepłego naparu z imbiru i miodu. Istotnym elementem wspomagającym układ odpornościowy jest wapń zawarty m.in. w jogurcie naturalnym, kefirze i maślance. Probiotyki znajdziemy w kiszonych ogórkach i kapuście.